2019年7月29日 星期一

這些蠢事 These Foolish Things



沾了口红唇印的香烟
A cigarette that bares a lipstick's traces

往浪漫之地的機票
An airline ticket to romantic places

我的心仍想飛
Still my heart has wings

這些蠢事讓我想起了你
These foolish things remind me of you

隔壁叮叮噹噹的鋼琴聲
A tinkling piano in the next apartment

我那些傾訴衷情,結巴的話語
Those stumblin' words that told you what my heart meant

平地晃着的鞦韆
A fair ground painted swings

這些蠢事讓我想起了你
These foolish things remind me of you


你來了,你看見了,你征服了我
You came, you saw, you conquered me

當你那樣對我
When you did that to me

我知道不得不愛上你
I knew somehow this had to be


三月的風把我的心變成了舞者
The winds of march that made my heart a dancer

电话響了,但由誰來接
A telephone that rings but who's to answer

哦,你真的陰魂不散
Oh, how the ghost of you clings

這些蠢事讓我想起了你
These foolish things remind me of you




請看:All Kinds Of Everything 所有的萬物

沒有留言:

電話號碼的玄機

在日本旅行,使用的是當地租車公司的導航裝置,他有一個特殊的功能,就是只要有市話的電話號碼,就可以找到地點的座標,啟動導航,以一個外國人來說,這意味著最精簡的訊息傳遞,電話號碼真的應該這麼用嗎?會有壞處嗎?比如說被仇家追殺之類的。 想太多!不過這確實是日本人,或是任何思考細膩的文明...