2019年8月21日 星期三

Gentle on My mind 溫柔在我心




知道妳的門總是為我開著
It's knowing that your door is always open

可以隨我進出
And your path is free to walk

讓我以為可以將我的睡袋
That makes me tend to leave my sleeping bag

卷起並藏在妳的沙發後面
Rolled up and stashed behind your couch

知道我没有被束缚
And it's knowing I'm not shackled

在一些遗忘的話和人情債裡
By forgotten words and bonds

和一些乾掉的墨漬中
And the ink stains that are dried upon some line

讓妳暫留在後巷裡
That keeps you on the back roads

我記憶的河流中
By the rivers of my memory

印象中的妳永遠如此溫柔
That keeps you ever gentle on my mind



不靠岩石和常春藤
It's not clinging to the rocks and ivy

種植在他们的石柱上似的綑綁了我
Planted on their columns now that bind me

或者有人說過
Or something that somebody said

想說我們老是在一起散步
Because they thought we fit together walking

只是知道世界不會诅咒或寬恕
It's just knowing that the world will not be cursing Or forgiving

當我沿着一些鐵軌走時發現
when I walk along some railroad track and find

妳正在後面的路上揮手
That you're waving on the back roads

傍着我記憶中的河流
By the rivers of my memory

幾個小時中的妳只是温柔
And for hours you're just gentle on my mind


雖然麥田和晾衣繩
Though the wheat fields and the clothes lines

垃圾場和高速公路把我們隔開
And the junkyards and the highways come between us

還有一些女人向母親哭訴
And some other woman's cryin' to her mother

因為她回過神來,而我已經跑了
'Cause she turned and I was gone

我仍然可以靜靜地跑,歡樂的淚水可能會弄髒我的臉
I still might run in silence tears of joy might stain my face

夏天的陽光可能會炙傷我,直到我失明
And the summer sun might burn me 'til I'm blind

哦,但不是我看不到妳走在後面的道路上
Oh but not to where I cannot see you walkin' on the back roads

在河裡流着我温柔的心情
By the rivers flowing gentle on my mind

我咕嚕舀了一杯湯
I dip my cup of soup back from a gurglin'

從一個火車站裡的大鍋裡
Cracklin' caldron in some train yard

我的鬍子沙沙作響,一條冷毛巾,
My beard a rustling, a cold towel,

一頂骯髒的帽子刷過我的臉
A dirty hat pulled low across my face

通過手心環繞拿著的的錫罐
Through cupped hands 'round the tin can

我假装把妳抱到我胸前,發現
I pretend to hold you to my breast and find

妳竟然還在後面的路上等着
That you're waiting from the back roads

傍着我記憶中的河流
By the rivers of my memories

永遠微笑永遠温柔的在我心中
Ever smilin' ever gentle on my mind

温柔在我心中
Gentle on my mind

妳温柔的在我心中
You are gentle on my mind



假如說情歌的內容,越是隱晦拐彎抹角,
越是深刻,那這一首就應該是第一名了,
請注意是世界第一喔!
首先他的歌詞和周杰倫的雙截棍一樣拗口
,不容易唱也不容易聽,不用懷疑,聽一
次一定不會懂,甚至把他整個列出來,翻
成中文了,也還很困難,這樣的歌也沒幾
首了!
但是人生,像是這一堆雜亂無章的事情組
合成的,亂糟糟,卻是那麼清晰,心愛的
女人,只是淺淺一笑,溫柔體諒的身影,
令人難忘,不過如此。

沒有留言:

電話號碼的玄機

在日本旅行,使用的是當地租車公司的導航裝置,他有一個特殊的功能,就是只要有市話的電話號碼,就可以找到地點的座標,啟動導航,以一個外國人來說,這意味著最精簡的訊息傳遞,電話號碼真的應該這麼用嗎?會有壞處嗎?比如說被仇家追殺之類的。 想太多!不過這確實是日本人,或是任何思考細膩的文明...